Keputusan Piala Malaysia 2009 :: Akhir

Keputusan Final Piala Malaysia 2009


7 November 2009

Kelantan
Indra Putra Mahayuddin (m-90)

1 - 3

*Negeri Sembilan
Shahurain Abu Samah (m-18)
Hairuddin Omar (m-46)
Zaquan Adha Abdul Razak (p-60)


*Negeri Sembilan muncul juara Piala Malaysia 2009

18 comments:

matzam said...

tq. effort sebegini amat dihargai

kakchik said...

baru je dengar N9 jaringkan gol ke-3. entah kenapa dgn Kelantan malam ni. nampak tak terancang permainannya.

Anonymous said...

hahaha...mang agak n9 akn mnang piala mlaysia...mnang 4-0...hahah

Anonymous said...

xyah harap pape dri klantan 2...lwan perlis ritu pon nasib je...

famy said...

asl teruk benor kelantan malam ni main?gugup or kenapa?ramai sangat penonton ke?xpela..adat la bola sepak..even brazil juara dunia pun dah penah kalah.neway congrats jugak kat kelantan coz leh masuk final and n9 teruskan perjuangan.!

Anonymous said...

tahniah negeri sembilan..permainan yang bagus..dan sangat membanggakan orang2 slatan..

syazwan said...

guano be kelate kito ...kaloh terok ni be....penat kawe tungu dok masuk gok bola ke gol ni ghano

Anonymous said...

hobin jang hobin!!!

fauzi said...

peminat klate je nak menang...pemain ntah apa2...agaknya terlebih habuan kot.....

Anonymous said...

hahaha...fauzi...bgus komen..

fauzi said...

gomo klate gomo...nok gomo gapodio...?

fauzi said...

walaubagaimanapun tahniah buat n9 dgn semagat permainannya....

Anonymous said...

kecewa....klate kalah..

Anonymous said...

bagus gak aku tak gi bukil jalil...buat abih bogheh jo...

Anonymous said...

pasukan klate main teruk.pasukan menang sorak,piala xdapat jugak.penyokong klate la paling teruk,kalah je bakar kerusi stadium.apara.smp bila pun xkan menang piala klu smgt tgk bola tu adalah atas dasar kenegrian yg sgt tebal..

zulkiflee cobra said...

tak po, boleh cubo tahun depe

Anonymous said...

guano kelate parok game...ore bayar doh ko gano...

Anonymous said...

hoben jang hoben kito bawa balik pialo ke nogori taniah pado semuo rakyat nogori esok den nak pogang
pialo malaysia dokat sorombam.